NCT Euromill 520 és 610 négytengelyes megmunkáló központok

Tevékenység:

Évek óra szoros partneri kapcsolatban vagyunk a Repszer Kft. -vel. Tevékenységei közé tartozik a fémforgácsolás és a légi járművek hidraulika és sárkány javítása.

Géppark:

ˇ Hagyományos esztergák (D600, L2000mm)

ˇ Hagyományos marógépek (400*400*1000)

ˇ Helyzetfúró (500*500*700)

ˇ CNC eszterga (D320), HT76 hajtott szerszámmal

ˇ CNC négy tengelyes megmunkáló központ (400*400*500;400*400*600)

ˇ Sík és palást köszörű

ˇ Honoló gép (D320; L1200)

ˇ Lakatos műhely

ˇ Hegesztő műhely

ˇ Festő műhely

ˇ Főtengely kiegyensúlyozó

Ka-26 forgószárny javítás

Forgácsoló

Miből áll a hónolás és mire használjuk a hónológépet?

 

A hónolás egy olyan eljárás, amely segít a repülőgépek dugattyúinak szabad mozgásában. Általa az ovális, kúpos vagy lépcsős hengerek nem bejáratott dugattyúi nem fognak szorulni, beragadni, ezáltal biztosítva az optimális problémamentes működést.

 

Az ipar számos területén használják a hónológépeket hengeres testek megmunkálásához. Kiválóan alkalmasak tisztítási, csiszolási, polírozási munkafolyamatok elvégzésére. A rozsdát is eltávolíthatjuk általuk, valamint a hónolással a perem elváltozásai is visszaállíthatóak. A hónoló csiszológömbjei végzik a munka nehezét. A gép előnye, hogy rugalmasan és egyszerűen kezelhető, tökéletes végeredmény érhető el általa. A felületek belső és külső megmunkálásához egyaránt használható, emellett kiválóan követi a hengeres testek formáját.

 

A hónolási eljárásnak jelentős szerepe van a repülőgép hidraulika működésében. Általa a gépek biztonságosan üzemeltethetőek, nem kell aggódni a szelepek beragadása miatt, ami rendkívül balesetveszélyes.

 

Ha minőségi munkára vágyik, keressen minket bizalommal, állunk rendelkezésére!

 

 

 

 

 

A forgácsolásról általában

 

A forgácsolásnak azt az anyagmegmunkáló folyamatot nevezzük, amelynek során az adott darabból egy forgácsolószerszám segítségével levágják a felesleges részeket, ezekből a végén forgács lesz. A folyamatot olyan szerszámmal végzik, amely lehet mértani tekintetben határozott vagy határozatlan élű. Határozott élű forgácsoló szerszám például az esztergakés, határozatlan élű a koszorúkorong.

 

A forgácsolás módszerei az esztergálás, a gyalulás és vésés, a marás, a fúrás, a köszörülés, az üregelés stb. Kézzel is végezhetünk forgácsolást, például. reszelés, dörzsölés, fűrészelés, ám ez igen ritka, géppel egyszerűbb és biztonságosabb is.

 

A levágott felesleges részeket forgács formájában távolítják el. Forgácskeresztmetszetnek nevezzük az eltávolított forgácsnak a forgácsoló irányra merőleges keresztmetszetét. Ez lehet állandó (esztergálás) vagy változó (marás).

 

A forgácsoló szerszámokat két fő részre oszthatjuk: a szár és a forgácsoló rész.

További információért forduljon hozzánk bizalommal!

 

 

Mit lehet tudni a sík- és palástköszörülésről?

 

A köszörülést már régóta alkalmazzák a különböző fémek megmunkálásánál. A felület megmunkálás kényes folyamat, különösen, ha légi járművek alkatrészeiről van szó, hiszen egy apró hiba is rendkívül balesetveszélyes lehet. Sík- és palástköszörűink használata szakértelmet és maximális odafigyelést igényel. Az alábbiakban szeretnénk pár szóban bemutatni köszörűgépeink munkaterületét.

 

Síkköszörülés: Vannak olyan kényes elemek, amelyeknek, ha felhevülnek, használhatatlanná válnak. Ilyenkor a legjobb megoldás, ha a korongpalástos köszörülési formát választjuk. A síkköszörülés során az alapanyag csak minimálisan melegszik fel. Ugyanitt használható homlokkorong is, azonban ennek használatával nagyobb a felmelegedés, viszont gyorsabb és hatékonyabb munkavégzést tesz lehetővé. Egyszerre több alkotórész is megmunkálható, melyek rögzítési ideje igen rövid.

 

Palástköszörülés: Ezzel az eljárással számos munka elvégezhető. A legváltozatosabb felhasználást teszik lehetővé a palástköszörű gépek, ebből kifolyólag alkalmazásuk széles körben elterjedt. Olyan különböző formák megmunkálására is használható, mint a sík homlokfelületek, és forgástestek.

 

Ha szakemberekre bízná a repülőgép javítást, valamint a különféle ezzel kapcsolatos köszörülési munkákat, vegye fel velünk a kapcsolatot!

 

 

 

A hegesztés folyamata

 

Hegesztés során két fémlemezt, fémdarabot erősítünk össze úgy, hogy azok ne essenek szét. A két fém széleit megolvasztják, majd a felhevült részeknél összeillesztik őket. Az ömlesztő hegesztés során a két anyag széleit fémfürdővé olvasztják és ezt a két részt dermesztik össze, melyek kohéziós kötéssel kapcsolódnak. A hegesztés másik módszere a sajtoló hegesztés, amit más néven hideghegesztésnek is nevezünk, hiszen ilyenkor a két fémet nem olvasztják meg, hanem erővel illesztik egymáshoz.

 

A hegesztés ipari felhasználása igen széleskörű, a legtöbb fém anyagot, járművet, gépeket ennek segítségével kapcsolják össze egésszé. A hegesztés nem könnyű munkafolyamat, így ha nincs meg a kellő szakértelmünk elvégzéséhez, inkább bízzuk szakemberre, így elkerülhetjük a munka során szerezhető súlyosabb sérüléseket. A hegesztéshez védőfelszerelés is szükséges, amely nem minden háztartásban található meg, védőszemüveg, kesztyű, védőfelszerelés nélkül balesetveszélyes a munkafolyamat.

 

Ha Önnek is hegesztési munkákra lenne szüksége, de nincs meg hozzá a kellő szaktudása és eszközei, jöjjön el szervizünkbe!

 

 

 

 

 

 

 

 

A főtengely kiegyensúlyozása

 

A főtengely kiegyensúlyozása az a folyamat, amikor a főtengely forgásközéppontjától való eltérést korrigálják. A tengely ütését így megszüntetik, ezáltal a terhelés egyenletesen eloszlik rajta. Az élettartama így növekszik. Nagyobb fordulatszám esetében, akár tengelytöréshez is vezethet a kiegyensúlyozatlanság.

 

A főtengely kiegyensúlyozással csökkennek a rezgések, elkerülhető, hogy a csapágyak és egyéb alkatrészek idő előtt tönkremenjenek, továbbá kisebb energiafogyasztás érhető el vele. Ha rendszeresen biztosítjuk a megfelelő karbantartást, akkor hosszú ideig nem lesz szükség nagyobb javítási munkálatokra.

 

Kiegyensúlyozatlanságot okoz, ha:

 

ˇ valamilyen szennyeződés keletkezik a forgórészen

ˇ a tengely hibásan lett öntve

ˇ meghajlik a tengely

ˇ elöregedik a tengely

 

Első lépésként meg kell mérni, hogy mekkora az eltérés. Próbajáratást kell végezni, megállapítani, hogy mi okozza a kiegyensúlyozatlanságot. Ezután jön a főtengely kiegyensúlyozása.

Megbízható technikával kiegyensúlyozzuk az eltérést mutató főtengelyeket! Keressen minket bizalommal!